Rozvoj osobnosti žáka
- Svobodné rozhodování a kritické myšlení, komunikace a vlastní názor
- Individuální tempo výuky pro každého žáka
- Podíl žáků na chodu školy, společné plánování cílů, společné určování pravidel
- Slovní hodnocení, zkušenosti při práci s chybou
- Třídní kolektivy 12 – 15 žáků, výuka ve skupinách a projektech
- Možnost domácího vzdělávání, podpora logopeda, speciálního pedagoga, asistenta žáka
Získávání kompetencí potřebných pro aktivní, profesní i osobní život
- Návaznost na předškolní vzdělávání ve vlastní mateřské škole
- Zážitky při společné přípravě prostředí ve třídě
- Práce v týmu, empatie, vzájemná pomoc a respekt žáků
- Zodpovědnost za své jednání
- Motivace k životnímu procesu poznávání a učení
Vzdělávací proces jako poznávání a objevování
- Zvládneme základy vzdělávání v 1. – 5.ročníku
- Angličtinu poznáváme od 1. ročníku, zařazujeme do všech předmětů
- Nebiflujeme – používáme paměť při hledání řešení a ověřování výsledků, opravě chyb
- Řešíme badatelské projekty
- Vyučovací hodiny střídáme s bloky, kde spojujeme různé předměty
- Věda a technika – výuka s odborníky z VŠTE v odborných učebnách školy
- Digitální technologie nás podporují v procesu poznávání a hledání
- Projektová výuka – napříč předměty, praktické činnosti v terénu
Spolupráce všech účastníků vzdělávacího procesu
- Rodiče jsou pro nás partneři, otevřeně řešíme problémy a respektujeme požadavky
- Pedagog je osobou podporující a koordinuje proces výchovy a vzdělávání
- Používáme prvky inovativních pedagogických směrů a metod
- Ve škole vytváříme bezpečné a příjemné prostředí
- Mimoškolní vzdělávání rozvíjí zájmy a potřeby žáka
- Mimoškolní aktivity – logopedie, fyzioterapie, sportovní, šachový, přírodovědný, výtvarný, keramický kroužek (další dle zájmu)
- Spolupráce s mateřskou školou – podpora empatie, sociálních dovedností a příprava na základní školu
- Stravování, družina, využití knihovny VŠTE, laboratoří, zahrady, přírodní zahrady, hřiště a areálu VŠTE